Crysis ismét

Elkapott egy kicsit a gépszíj, úgyhogy kb 15 óra alatt befejeztem a crysis-t. Jónak jó játék volt, de nagyon rövid. Pedig a ~15 órás játékélmény egy két éves játéknál, ismerve a mai trendeket hosszúnak mondható…

De, sajnos ebből 15 játékórából kb 2 órányi bénázás volt az elején, meg kb 2 órat eltököltem az eleinte véletlenszerű lefagyások miatt. Így már csak 11 óra maradt a játék. ebből kb 8 óra a játék eleje, amiben nem történik semmi olyasmi ami a játék második felére vonatkozna, vagyis a sztori majdhogynem egy helyben topog. Aztán hirtelen váltás, mivel a rendező valószínűleg megtalálta az energiaitalát. Felpörögnek az események, de sajna a nehézség hátrányára. Érdekes módon az észak koreaiak elleni rész sokkal, de sokkal nehezebb, mint az idegenek ellen folytatott harc. Persze itt is vannak szívatós részek, de túlélhető.

A második felében a játék úgy néz ki nem csak nálam, hanem sok más embernél is véletlenszerűnek tűnő lefagyásokat produkált, ami amellett, hogy rohadt frusztráló volt egy csomó időt is elvett. Én, kis naív megint azt hittem, hogy a gépemmel van a baj, biztos nem bírja a grafikát, ezért fagy le. De sajna majdnem minimum grafikai beállítások mellet is ugyan úgy fagyott. Ekkora már észrevettem, hogy a fagyások általában automatikus mentések környékén történtek. (leginkább előttük, úgyhogy nehéz volt észrevenni őket, mert a fene se tudta h. mentés lesz) Így hát fórumra fel, majd konstatál, hogy bizony ismét a program a ludas. Megoldásként annyit javasoltak, hogy ha sikerül betölteni normálisan a játékot, akkor mentsek, majd töröljem ki az összes automata mentést.

Kicsit szkeptikus voltam, de láss csodát tényleg ez volt a baja. Ha nem az utolsó pályán nézem meg, hogy mi a sz*rért fagy állandóan, akkor spóroltam volna egy csomó időt a végigjátszáson.
Az egész fagyás, újraindítás mizériában az át nem ugorható EA logó volt a legjobban idegesítő. Az összes felvezető logót, beleértve a készítőjét is át lehet ugorni, de az EA-t minden egyes alkalommal meg kell várni, mivel nem láttad még vagy 50x a sok rohadt lefagyás miatt.

A technikai szívásoktól eltekintve azonban, a játék történetéből sokkal, de sokkal többet ki lehetett volna hozni, főleg a második feléből. Kár, hogy nem használták ki jobban a lehetőségeket. Ha a történetre, a sztorira csak fele annyi időt fordítottak volna, mint a grafikára akkor talán sikerült volna valami igazán maradandót alkotni a készítőknek. Bár így is bekerülnek a videojátékok nagy könyvébe, mint az első DirectX 10-et használó játék készítői.

Végeredményképpen adok 10 pontból 7-et a játékra, de annál többet tényleg nem érdemel a fent és korábban említett okok miatt. Szépvolt, viszonylag jó is volt, talán még 1x végigjátszásszós, de ennél semmiképpen sem több.

Végezetül itt egy trailer a jövőre megjelenő második részről: (ha olyan durva gépigénye lesz, mint anno az első résznek akkor csupán 2-3 évet kell várnotok és írok róla :))