Kellemes csalódás a garanciális javításban

A Szeptemberben vásárolt Sony Vaio Laptopom merevlemeze úgy nagyjából két héttel ezelőtt megadta magát, így be kellet adnom a Media Markt-ba (mivel itt lett vásárolva) garanciás javításra. Fel voltam készülve a legrosszabbakra, de a végén kellemesen csalódtam.

Nagyjából két hete munka közben semmi előjel nélkül teljesen megfagyott a rendszerem. Egér mozgott, HDD LED villogott, de semmit sem lehetett kezdeni a géppel. Ezután dobott egy kék halált, majd újraindulás után egy “No Operating System Found” hiba üzenet üdvözölt…

Windows telepítővel helyreállítás után tettem fel egy HDD sentinelt, amely a merevlemezek SMART állapotát olvassa és ebből megmondja, hogy a lemez milyen állapotban van. Hibás szektor ekkor még nem volt a lemezen, azonban a gyenge (nemsokára hibásnak ítélendő) szektorok száma olyan 20 körül mozgott. Ez a hétvége végére felment közel 100-ra.

Mivel garanciás volt a termék és mivel nem akartam 25K HUF-ot most rákölteni a gépre, beadtam garanciás javításra, de nem jó szívvel, mert sok rosszat olvastam a garanciás javítást végző szervizek hozzáállásáról, így teljesen meg voltam győződve róla, hogy nem fogják kicserélni a lemezt valami kamu indokkal. Ezért biztos ami biztos írtam egy hiba részletezést, hogy mi történt, próbáltam szoftveresen javítani (formázás), de nem javult meg a dolog.

Az átvételkor közölték, hogy a javítási idő 3 hét lesz nagyjából, ami tényleg nem egy elkapkodott javítási idő. Aztán csütörtökön kaptam egy SMS-t miszerint átvehető a javított termék.

A javítással minden rendben volt, kicserélték a merevlemezt. Amin meglepődtem, hogy kaptam egy elnézést kérő levelet is, amelyben részletezik, hogy mennyire sajnálják, hogy ilyen előfordulhatott egy Sony termékkel. (Sztenderd fénymásolt tucat szöveg a levél, de azért mégis pozitívum, hogy egyáltalán van ilyen és nem “Nesze itt a sz*rod b*zmeg” stílusban kezelik az esetet, mint mondjuk 1-2 informatikai üzletben. Japán mentalitás rulez 🙂 )

+ ajándékba kaptam egy képernyő törlőt is. Igaz ez sem egy nagy ajándék, de legalább valami.

A gép hibernálási problémája is megoldódott. Ezt is a HDD hibája okozhatta, mivel az új HDD-vel eddig még nem állt meg hibernálás közben.

A Pozitív tapasztalatom ellenére a következőket tudom javasolni mindenkinek aki javításra ad be bármilyen terméket, mivel így a javító munkáját megkönnyítjük és nem lesz olyan könnyű dolguk hülyére venni az embert:

  • Írjunk levelet, amiben kifejtjük, hogy hogyan reprodukálható a hiba, mi volt a hiba kialakulásának körülménye.
  • Fényképezzük le a terméket minél több szemszögből. Ez azért jöhet jól, mert ha szállítás során megsérül a termék, akkor tudjuk bizonyítani, hogy mikor leadtuk, akkor milyen állapotban volt.
  • Egyedi azonosító számokat érdemes felírni. Ebből tudjuk, hogy ugyan azt kaptuk e vissza, vagy sem.
  • Nem kell feltétlenül megbízni a javítást végzőben, ne hagyjuk magunkat átverni. Átverés esetén fordulhatunk a fogyasztóvédelemhez, de ez több hetes-hónapos ügyintézést vonhat maga után. Egyszerűbb résen lenni.
  • Ne írjunk alá semmit, míg el nem olvastuk, hogy mi van a lapon.
  • Kérdezzünk rá a javítás időtartamára és csak akkor zaklassuk a javítást végzőt, ha az általa megadott idő letelt és nem értesített minket. Ekkor azonban minden nap érdemes érdeklődni a javítás állapota felől.

kiemelt kép forrása: http://tarif-angebote.de/wp-content/uploads/2012/01/media-markt-logo.jpg