Menu
Webmaster442.hu
Informatika mindenkinek
  • Kezdőlap
  • Írások
  • Programjaim
    • µblock-filter
      • LibItunesXmlDb
  • Letölthető írások
    • Helló világ! Helló C#!
    • Programozható elektronikák
      • Változatok és vásárlási információk
      • Fejezetlista
      • Változások listája
    • Mikrovezérlős rendszerfejlesztés C/C++ nyelven I. – PIC mikrovezérlők
    • Mikrovezérlős rendszerfejlesztés C/C++ nyelven II. – Arduino Platform
    • Mikrovezérlős Rendszerfejlesztés C/C++ nyelven melléklet: C/C++ receptek
    • GNUPlot alkalmazási segédlet
  • Információk
    • Jogi információk
    • Hirdetések
    • Önéletrajz
  • Kapcsolat
  • Sajtó / Rólam írták
Close Menu
Life is Strange
2016 március 16

Life is Strange

Ruzsinszki Gábor Game Game, Játék

A Life is Strange igen egyedi alkotás. Műfajilag talán a külső nézetes 3D kalandjátékok közé lehetne sorolni, viszont elég sok elemében hajaz a művész játékokra: zene, grafikai stílus.

A játék eredetileg epizodikusan jelent meg, és a Dontnod Entertainment készítette, akiknek a nevéhez a Remember Me is fűződik. A játékban Max Caulfield történetét követjük végig egy kicsi Oregoni városban. Eddig nem túl izgalmas a történet. Az első epizód alapján majdnem tinilány szimulátornak tituláltam, de aztán az epizód vége meggyőzött arról, hogy az unalmasan induló cselekmény mögött több van, mint ami elsőre látszik.

A történetről igen nehéz mesélni anélkül, hogy lelőném a lényeget, így egy filmes hasonlattal élnék. A játék alapötletében a Pillangó hatásból merít: visszatekerhetjük az időt és megváltoztathatunk dolgokat, viszont nem minden változtatás hozza meg a kívánt eredményt. Első végigjátszáskor minden egyes komolyabb (a játék jelzi) döntésen aggódtam, hogy milyen következményekkel jár majd, aztán a végkifejlet esetén nem mondom, hogy nem számítottak, de nem annyira voltak fontosak, mint ahogy azt a játék próbálta kommunikálni.

Alapvetően két végkifejlete van a történetnek. Bizonyos perspektívából nézve a klasszikus rossz és jó, azonban nem ennyire egyértelmű döntésről van szó, mint ahogy a való életben sincs tisztán rossz és tisztán jó döntés. Szürke opciók vannak és bizony nem egyszerű a végső választás.

Ennek kapcsán megjegyeznék egy apró hibát, ami bosszantó volt a játékkal kapcsolatban. A végső döntések közül az egyik szépen kidolgozott, míg a másik opció amolyan “nesze nektek” hozzáállással készült, több időt is fektethettek volna a kidolgozásba, ha már felépítették a játék kis hangulatos világát.

Plusz pont azonban jár a készítőknek a csavaros történetvezetés miatt. A 3. és 4. epizód befejezésétől szó szerint leesett az állam. Még szerencse egyébként, hogy egyben, a végső epizód megjelenése után kezdtem el játszani, mivel igen nehéz lett volna végigvárni a folytatásokat. Ezért érdemes kivárni epizodikus játékok esetén a befejezést, hogy egy nagyobb bezombulás alkalmával vigye végig az ember.

Negatívumként csupán annyi róható fel a játéknak, hogy viszonylag rövid. Lehetett volna a történet még vagy 4 órával hosszabb. Valamint az utolsó epizódban a felesleges időhúzás helyett fordíthattak volna időt a fejlesztők mindkét befejezés egyformán tökéletes kidolgozására.

Összességében mindenkinek ajánlom, a Steam-en demo változat is elérhető, illetve az első epizód sem ökörárú. Szerintem jobban meggyőzőek, mint én 🙂

© 2021C# Tutorial.hu
Felhasználó:
RaspberryPi 3 Minibian

Related Posts

Deus Ex: Mankind Divided

Game

Deus Ex: Mankind Divided

Deponia: The Complete Journey

Game

Deponia: The Complete Journey

Quake III modern gépeken

Game

Quake III modern gépeken

Bejelentkezés & regisztráció

Regisztáció
Bejelentkezés

Közösségi média

Kategóriák

  • Ajánlók (15)
  • Android (12)
  • Bemutató/Teszt (19)
    • Gyorsteszt (3)
  • Game (43)
    • Konzol (3)
  • Gépház (19)
  • Hack (97)
    • Audio (5)
    • Hardware (18)
      • IOT (8)
    • Internet (15)
    • Mplayer (5)
    • Ubuntu/Linux (16)
    • Video (4)
    • Windows (35)
      • Windows 10 (5)
      • Windows 8 (7)
  • Hogyan működik (39)
    • C# (10)
    • Információbiztonság (10)
  • Kiemelt (18)
  • Könyv hírek (21)
  • Nincs kategorizálva (1)
  • Off (26)
  • Programjaim (13)
    • MCU Tools (1)
  • Retro (2)
  • Telefon (8)

Archívum

Címkék

.net 8 10 ajánló Android Arduino c# Crysis debian Facebook Firefox Game Haladó Információbiztonság Itunes Játék karácsony Kezdő Könyv könyvek Laptop Linux Mass Effect Mass Effect 3 Media Player Classic HC Mikrovezérlő Mplayer NES program RaspberryPi Router Service Pack Seven Symbian szerver Telepítés Teszt Total Commander Ubuntu Virtualizáció Vista Vírus Windows XP Youtube

RSS C# tutorial

  • Mire ügyelj egy programozói gyakornoki állásinterjún?
  • Letöltés mappa rendező program – 3. rész
  • Letöltés mappa rendező program – 2. rész
  • Letöltés mappa rendező program – 1. rész
  • Linux futtatása Windows-on
  • .NET Core telepítése RaspberryPi-re & Távoli hibakeresés
  • Informatika érettségi 2007. Október
Back To Top
Webmaster442.hu
© Webmaster442.hu 2021
Powered by WordPress • Themify WordPress Themes

Legolvasottabbak

  • Windows 7 / XP Dual boot
  • Nexus 7 visszafrissítése Android 4-re
  • Android telefonok PC szinkronizálása
  • Windows 10 automatikus frissítés kikapcsolása
  • Windows telepítése OS X mellé

Recent Comments

  • Avatar of Winter Sándor Winter Sándor: Megtaláltam az AUOptions-t. Windows Registry Editor Versio…
  • Avatar of Ruzsinszki Gábor Ruzsinszki Gábor: OpenWRT-vel talán megoldható, gyári router firmware-ek k…
  • Avatar of Ruzsinszki Gábor Ruzsinszki Gábor: Lehet újdonságként fog hatni a hír, de egy informatikus…
  • Avatar of Barni Barni: Kedves Gábor. Eljutottam addig, hogy a Total Commanderben …
  • Avatar of Patrik Patrik: Szia! Szeretnék kis segítséget kérni. Adott egy hálóz…

További olvasnivalók

  • iPhone/iPod/iPad töltő olcsón
  • PlayIT 8.3 Szeged Képes beszámoló
  • Számítógép hűtési tippek
  • Deponia: The Complete Journey
  • Karácsony