2 hozzászólás

  1. DheadZ
    2016. október 16. vasárnap @ 15:36

    Az ezen az oldalon levő két kép elég szemléletesen kifejezi azt a különbséget, amit leírtál:
    http://mastersofmedia.hum.uva.nl/blog/2010/10/31/digital-piracy-the-ancient-art-of-digital-publishing/

    A témáról elég hosszasan lehetne még értekezni, és akkor még a kiadók aljas húzásai meg sem lettek említve (pl. a SONY XPC audio CD-kről telepített rootkit)..

    Valahol mintha azt olvastam volna, hogy a PC-s játékok másolásvédelmét akkor tekintik hatásosnak a “szerzői oldalról”, ha azt legalább egy bizonyos ideig (1-2 hónap) nem tudják feltörni, mert ilyenkor a többség inkább az eredeti terméket vásárolja meg (nincs türelmük bizonytalan ideig várni). Ugyebár az anyagi rész csak az egyik oldala a dolognak..

    • Ruzsinszki Gábor
      2016. október 16. vasárnap @ 18:01

      Valahol a jó megoldás szerintem a Steam környéke PC másolásvédelem esetén. Elfogadható, nem szívatjuk halálra a felhasználót és sok játék pár hónappal a kiadás után elfogadható áron van. Ami kicsit bosszant, hogy kezd kicsit sok lenni a bolt (Windows Store, EA Origin, Ubisoft Uplay, Epic Games, GOG) és bizonyos játékok csak az egyikben érhetőek el, így kénytelen vagy számos helyre regisztrálni és telepíteni a kliens programot 😐