Mass Effect 3 Demo teszt

Tegnap a Bioware ígéretéhez híven kiadta a Mass Effect 3 Demo változatát. Este fél 9 után nemsokkal elérhető lett a hivatalos weboldalon. Még tegnap este kipróbáltam a nagyjából 1-1,5 órás demo változatot.

A Demo korábban már elérhető volt újságírók számára, azonban a nagyközönség számára csak most lett. Első körben a Demo telepítése előtt létre kell hoznunk egy Origin fiókot, majd telepíteni kell a kliens programot hozzá. Aki még nem hallott volna róla, az Origin az EA megoldása a Steam-re. A végleges változatú játék futtatásához is kelleni fog az Origin.

Az Origin-el kapcsolatban sokkal rosszabbra számítottam, mint amilyen valójában. Tűrhető. Első körben a gondom vele az volt, hogy miért kell még egy Online áruházba regisztrálnom, miért nem tud az EA is Steam-et használni, aztán némi zsörtölődés után megbarátkoztam vele. Ami a tényleges letöltést illeti itt is rosszabbra számítottam a Steam-ből kiindulva. Ugyanis Steam esetén a nagy akciózások/új megjelenések esetén tetű lassú tud lenni a letöltés. Ilyen gondom nem adódott, jött az adat a net kapcsolatom maximális sávszélességével, így pillanatok alatt lent volt a 2,1 Gb méretű játék.

A játék grafikája a Mass Effect 2 továbbfejlesztett motorján alapul, így régebbi vasak esetén sem lesz nagy gond a gépigénnyel. A játékban 2 küldetés érhető el. A leges legelső a játékból és egy későbbi “pörgős” küldetés.

A történet a Mass Effect 2 Arival DLC története után folytatódik nemsokkal. Ennél többet nem is mondanék a történetről, mivel nem akarom lelőni a poént senki számára.

A játék 3 különböző módban játszható: Akció, RPG, és történet mesélős üzemmódban. Az Akció módban nincs lehetősége a játékosnak a karakter fejlesztésre és a párbeszédek is egy előre beállított forgatókönyv szerint zajlanak, szóval lényegében csak lőni kell ami mozog. Az RPG mód a klasszikus, ahol fejleszthetjük karakterünket, eldönthetjük, hogy mikor mit cselekszünk. A történet mesélős mód nagyjából megegyezik az RPG móddal, azonban itt szinte lehetetlen meghalni.

Ezen beállítási lehetőségek alapján eldöntheti mindenki milyen stílusban játssza végig a játékot. A harc rendszer nem változott olyan sokat az előző részhez képest, úgyhogy viszonylag könnyen meg lehet szokni az irányítást. Fontos változás az, hogy nem érdemes egy helyben, fix fedezékből leszedni az ellenfeleket, mivel nem sok ilyen van. Másrészt meg vannak annyira intelligensek az ellenfelek, hogy körbekerítik a játékost, ha van lehetőségük.

Demo révén nem sok lehetőség adódik a képességek használatára. Azonban az külön tetszett, hogy a második résszel ellentétben itt többször is döntenünk kell egy képességünk alakulásáról, ellentettben az egyetlen egy választási lehetőséggel a képesség teljes kifejlesztése végén.

A Multiplayer változat kipróbálásra nem volt lehetőségem, mivel a játék nem engedélyezte.

Összegezve: Élvezetes egy órát nyújt a játék. Igencsak nehéz lesz kivárni március kilencedikét. Rajongóknak kötelező darab. Azoknak, akik meg még életükben nem játszottak a játékkal erősen ajánlom, hogy próbálják ki. Év játéka címre igen esélyes.

Zárásképpen egy Összefoglaló videó a Demo-ról és egy zene a játékból.