Mass Effect és Mass Effect 2

Sosem voltam egy nagy RPG játékos, mivel a középkori témák sosem jöttek be. Azonban azt kell, hogy mondjam minden csak körítés kérdése. A Bioware fejlesztőinek sikerült egy olyan RPG / Sci-Fi játékot alkotniuk amely egyszerűen sallangok nélkül tökéletesnek és játéktörténeti mérföldkőnek nevezhető. Ezen leírásom egy kombinált vélemény nyilvánítás a Triológia eddig megjelent 2 részéről.

A történetről ismét nem írok sokat, mivel nem akarom lelőni a poént, ezért nagy vonalakban a következőt tudom nyilatkozni:
A 22. század vége felé játszódik, amikor is a Galaxist egy ősi gépi civilizáció, a Reaper-ek akarják leigázni, akik e ciklusukat 50 ezer évente megismétlik, hogy továbbra is biztosítsák technikai előnyüket a többi fajjal szemben. A Reaper-ek ciklusának a megkezdéséért Sovereign, egy Reaper a felelős. A fenyegetés elhárítását, a ciklus megállítását a Galaktikus tanács miránk, Sheppard-re bízza, az első emberre akit a Spector-ök közé választottak. A második rész ezen történet folytatása.

Talán a legjobb ötlet a játékban az, ha az első részt be fejezte a játékos, akkor a 2. részbe importálhatja az első részben használt karakterét, és a játék a sztori vonalat az első részben meghozott fontosabb döntéseink alapján alakítja ki. A 3. rész esetén is ez lesz a helyzet, úgyhogy érdemes megtartani a mentéseket.

Az első rész sietősen, sok mellék küldetés kihagyásával kb. 12-13 óra alatt fejezhető be. Úgyhogy a játék idővel nincs baj. És ezt úgy éri el a játék, hogy közben nem lesz unalmas. A mellék küldetések, amelyek egy idő után unalmassá válnak, a hasonlóságok miatt még kb. 4-6 órával nyújtanák meg a játékot. A második részt elsőre 22 óra játékidővel sikerült befejeznem, mivel az elején az első részhez képest jócskán átdolgozott harcrendszer miatt bénáztam, de miután megszoktam azt kell, hogy mondjam sikerült nekik javítani egy eleve jó rendszeren 🙂

Az RPG műfajból ismerős karakter fejlesztős dolog nem kap akkora hangsúlyt a második részben, mint mondjuk az elsőben. A második részben a hajó és a technikai eszközeink fejlesztésén van a hangsúly, persze azért fontos szerepet játszik a karakterünk fejlesztése most is, de közel sem akkorát, mint mondjuk az első rész esetén.

A döntések, amelyeket párbeszédek közben hozunk nagymértékben kihatnak a történetre. Lehetünk igazi rossz fiúk akik először lőnek, ütnek, majd kérdeznek, (Renegade) vagy követhetjük a jó, igazságos, sokszor hosszabb megoldással járó utat (Paragorn). Még ha az igazság és egyenlőség megszállott védelmezői szeretnénk is lenni, néha érdemes áttérni a “sötét oldalra”, mivel sok szívástól menthet meg minket.

Mindkét rész esetén a Zenét Jack Wall szerezte, amely kimagaslóan jól sikerült. Régen hallotam már ennyire jó és hangulatos zenét játékokban. (Kis demó a leírás után) Talán ez teszi igazán film szerűvé a játékot.

Összességében ha értékelni kellene, akkor 9,5-et adnék a 10-ből mindkét részre, mivel Hangulatos és igencsak a monitor elé szippantó játékok, amelyek játszása közben fel sem tűnik az idő múlása. Az abszolút tökéletességhez hiányzó 0,5 pontot az első rész a sok egyforma mellék küldetés miatt nem kapja meg, a második rész esetén meg a 0,5 pont meg a harc rendszer apróbb hibái miatt került levonásra. További öröm forrás lehet, hogy csupán 5000Ft-ból beszerezhető mindkét rész, pedig a 2. rész csupán egy éve jött ki.

Zárásképpen egy kis muzsika a játékból, valamint Trailerek:

Jack Wall – Mass Effect Main Theme

Jack Wall – Suicide Mission Mass Effect 2 OST

Trailerek: