43 hozzászólás

  1. Antónyi Tamás
    2016. március 20. vasárnap @ 15:33

    Kedves Gábor!
    Nagyon hasznos és egyértelmű leírás. Nem vagyok egy nagy Droidos, de Apósom Nexusát újra használható géppé sikerül varázsolni a segítségeddel!
    Köszönjük!
    AnT.

    • Ruzsinszki Gábor
      2016. március 22. kedd @ 19:15

      Örülök, hogy hasznosnak találtad.

  2. Csucsi Sándor
    2016. április 1. péntek @ 12:17

    Köszönöm a leírást, ismét működik a Nexus.
    Egy kérdésem lenne, az automata rendszer letöltést ill. frissítést ki lehet valahogy kapcsolni, nehogy újra felmenjen?
    Köszönöm!

  3. Csucsi Sándor
    2016. április 11. hétfő @ 13:38

    Köszönöm a segítséget, elsőre sikerült.
    A rendszer állandóan frissíteni akar 5-re, ezt valahogy ki lehet kapcsolni?
    Köszönettel.

    • Ruzsinszki Gábor
      2016. május 9. hétfő @ 19:07

      Ki lehet kapcsolni természetesen, de régen csináltam. Most megnéztem a Tabletet. A Beállítások -> Alkalmazások -> Google Play-szolgáltatásoknál értesítések megjelenítése mellől eltávolítottam a pipát. Ugyan ezt a Google Szolgáltatások keretrendszer esetén is megtettem anno. Valamelyik hatására eltűnt a frissítési értesítés.

  4. Anyád üdvözöl
    2016. május 9. hétfő @ 00:34

    Köszönöm ezt a nagyon színvonalas leírást.Sikerült vele úgy elcseszni a Nexus 7-et hogy teljesen tégla lett,be sem kapcsol és tölteni sem tud.Mivel nem tud elindulni ezáltal nincs ADB kommunikáció sem,így teljes mértékben lehetetlen akármilyen image fájlt visszaírni ami a tablet működéséhez szükséges lenne.Csak így tovább!!!

    • Ruzsinszki Gábor
      2016. május 9. hétfő @ 18:58

      Kár, hogy nem jött össze. Viszont nem gondolod, hogy te csinálhattál valamit rosszul, ha még rajtam kívül legalább három embernek sikerült a dolog? Mindig könnyebb mást hibáztatni, mint beismerni a hibáinkat. Sajnos ahogy a cikk elején írtam (már ha figyelmesen olvastad), felelősséget nem tudok vállalni, így azt sem értem, hogy ezzel a névvel és a “Csak így tovább!!!” kifejezéssel mit szerettél volna mondani vagy elérni.

    • Apa
      2016. május 14. szombat @ 19:26

      Balfasz voltál, így jártál. Azért, mert a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye. Gábornak köszönjük a segítséget 🙂

    • Mr.Rain
      2016. június 16. csütörtök @ 18:13

      Nekem is elsőre sikerült, pedig nem vagyok egy nagy szaki. Szóval a hiba a te kis agyadban van barátom! 😉

      Gábor! Ezer köszönet!!!! 🙂

  5. drlovi
    2016. május 20. péntek @ 07:46

    Köszönöm,sikerült a művelet! A nincs parancs pont után nálam nem volt egyértelmű a továbblépés. Így sikerült :
    “Tartsa lenyomva a Bekapcsológombot. A Bekapcsológombot nyomva tartva egyszer nyomja meg a Hangerő növelése gombot. Ezt követően engedje fel a Bekapcsológombot.”
    Köszönöm! üdv.

  6. Dricsenko
    2016. július 4. hétfő @ 12:10

    Nekem sajnos nem sikerült 🙁 Ilyenkor mi a teendő? tudok még valamit mókolni vele? esetleg a segítségétekkel? 🙂
    Nyilván valamit elrontottam. Bekapcsolásnál behozza a kis androidot, de “boot failed” van kiírva 🙁
    Valakinek valami ötlet/tanács (azon kívül, hogy kuka)?

    köszönöm előre is

    • Ruzsinszki Gábor
      2016. július 16. szombat @ 10:56

      Bootloader nyitás megvolt? Biztos, hogy a modellnek megfelelő image lett letöltve és feltöltve az eszközre? A 2012-es Nexus nem tudja elindítani a 2013-as modell op. rendszerét és ez fordítva is igaz.

  7. ggabri
    2016. július 13. szerda @ 08:39

    Üdv! Nekem a flash-all.bat indítása után nem történik semmi. A parancssor képernyőn ennyi van: waiting for device. Mi lehet a baj?

    • Ruzsinszki Gábor
      2016. július 16. szombat @ 10:58

      Valamiért nem látja az eszközödet. USB kábel is okozhatja a bajt, de az is, hogy nem telepítettél illesztő programot a leírás alapján. Ha az illesztő fent van, akkor a gyárilag vele adott USB kábellel próbáld. Tapasztalatom szerint ezen a ponton nagyon finnyás a használt kábelre.

      • ggabri
        2016. július 27. szerda @ 14:55

        Köszi, az illesztőprogrammal volt valami. Üdv!

  8. polc
    2016. július 22. péntek @ 15:18

    Minden tökéletesen működött a leírás alapján, igaz előtte jól utána olvastam és a letöltött képfájt is leellenőriztem ezzel: MD5 & SHA Checksum Utility.

    Köszönöm.

  9. Istvan
    2016. július 24. vasárnap @ 13:50

    Kedves Gabor ha megadod a cimedet kuldök egy rekesz sört. Köszönom a segítséget, tartalmas és egyszerű magyarázat volt. A tabletem ismét ÉL ÉS VIRUL. Köszönöm.

    • Ruzsinszki Gábor
      2016. július 27. szerda @ 08:48

      Köszönöm a felajánlást 🙂 Majd egyszer egy közönség találkozón sörözünk. A cikket azért írtam, ha már én szívtam vele, akkor másnak ne legyen akkora szívás.

  10. Zsolt
    2016. július 25. hétfő @ 09:11

    Kedves Gabor!Valamilyen oknál fogva nekem nem sikerűlt ,eljutottam odaig hogy futtatom a flash all-t viszont mindig kiirja hogy “Device version bootloader ist 4.23 Update requires 3.41 ! Ha jol ertelmezem frissiteni kene a bootloadert ebben kernem a segitseged .Elore is Koszonom !!!

  11. Zsolt
    2016. július 25. hétfő @ 13:21

    Megis sikerült !!! Külön meg kellett nyitni a bootloadert es utána ujra futtatni a flash all-t igy most működik. Köszi a leírast !!!

  12. Taki
    2016. augusztus 14. vasárnap @ 18:46

    Szia Gábor!
    Nekem lefut minden, de a végén mindig a FAILED (data transfer failure (unknown error)) hibaüzenet jön. Az usb kábelt kicseréltem többször, de mindegyikkel ugyanez a vége. Valami ötlet? Köszi!

    • Ruzsinszki Gábor
      2016. augusztus 14. vasárnap @ 18:47

      Biztos jó image lett letöltve? USB3.0 portok esetén tudnak vicces driver akadások lenni még.

      • Taki
        2016. augusztus 17. szerda @ 19:12

        Minden rendben volt, sokadik próbálkozásra simán felmászott… Valószínűleg a számítógép usb portját nem szerette. Nagyon köszönöm a leírást, végre tudjuk használni a tabletet!!!

  13. V. Zsolt
    2016. augusztus 29. hétfő @ 20:37

    Köszönöm a segítséget. Az én Nexus 7 tabom nem bírta az 5.2 Andrót. Igy hát újra telepítettem. Még sose csináltam ilyet. Nem ment elsőre, mert a pc nem találta a tabot. Akkor átdugtam egy másik USB portra és ezzel megoldottam a problémát.
    Üdv Zsolt.

  14. Balázs
    2016. szeptember 15. csütörtök @ 08:28

    Köszönöm a leírást. Felment a 4.4.4, újraindult a gép, de a táncoló színes körökig jut el, onnan nem lép tovább több órás várakozás után se. Van valami tipp, hogy mi lehet az oka?

  15. Balázs
    2016. szeptember 16. péntek @ 09:02

    Közben megoldódott a probléma. Újra megcsináltam, de egy előbbi Android verziót felhasználva. A tablet olyan, mintha kicserélték volna. Gyors!!!! 🙂

  16. Attila
    2016. október 15. szombat @ 08:15

    Nagyon szépen köszönöm!
    A leírásod alapján sikerült újra életet lehelnem a kis Nexusba! 🙂

  17. Nőből vagyok segítsetek!
    2016. október 27. csütörtök @ 08:14

    Sziasztok! Most örököltem egy Nexus 7-et és az 5-ös androiddal rettentően lassú. Valaki meg tudja nekem ezt a folyamatot csinálni Nyíregyházán? Örök hálám lenne felé 🙂

  18. Yeppy
    2016. október 31. hétfő @ 13:16

    Sziasztok.

    Én elvileg követtem mindent amit írtál, de most mégis ott tartok, hogy sajnos nem reagál semmit a tabi.. Akkor az kuka ?

  19. Gábor
    2016. november 11. péntek @ 16:48

    Kedves Gábor!

    Nagyon jól le lett írva a folyamat, maximum ezt javítanám:
    ” letöltés után a TGZ fájlt ki kell csomagolni. A TGZ fájl valójában egy GZ tömörítésű TAR fájl, így valójában 2x kell kicsomagolni a fájlt. Egyszer a TGZ-ből kapunk egy TAR kiterjesztésűt, majd a TAR kiterjesztésűből a szükséges fájlokat.” , mert nekem az általad megadott linkek alapján .zip-ben jött le 🙂
    Végre újra használható lett a tabom (bár én úgy emlékeztem, hogy gyorsabb volt, de így is ég és föld a különbség).
    Az USB kábelre tényleg érzékeny(eredeti természetesen nincs már meg), mert nekem új samsung kábellel nem ment, viszont egy LG telefonéval igen! Ez már csatlakoztatásnál látszott, mert a samsuggal nem ismerte fel az eszközt! Viszont érdekes volt hogy az LG-vel is csak 1 USB portról ment, tehát szerintem érdemes végigpróbálni minden USB portot, ha nem ismeri fel a windows (remélem ez a tapasztalat segítség lehet annak, aki még csak ezután vág bele).
    Még egyszer 1000 köszi!
    Gábor.

  20. Gyula
    2016. december 6. kedd @ 19:49

    Kedves Gábor! az adb-t visszafejtve nekem nincs flash-all.bat file-om. csak sh kiterjesztésű. ezt nem is tudom elindítani. hogyan tovább?

    • Ruzsinszki Gábor
      2016. december 17. szombat @ 16:48

      Lennie kellene

  21. MORVAI KÁROLY
    2016. december 29. csütörtök @ 18:39

    Kedves Gábor!

    Köszönöm a leírást, ragyogó volt! Ismét használhatóvá vált Nexus 7-ünk.

  22. Rózsás József
    2017. január 4. szerda @ 15:27

    Üdv! kaptam egy nexus 7 táblagépet de nem tudom pontosan mely program a rávaló hol tudom meg hogy mikori? stb..
    most ezeket látom:
    model:ME370t
    android:5.1.1
    kernel: 3.1.10-gf5d7b8b
    thu jan 8 04:50:16 UTC 2015
    bulid szám: LMY47v

    a gondom az hogy töltőre téve csak töltést jelez de nem megy feljebb 20-30%nál 12 óra elteltével sem. a szervizben uj aksit tettek bele de még sem lett jó,gyári a töltője is.
    esetleg egy korábbi android segithet rajta?

    • Ruzsinszki Gábor
      2017. január 12. csütörtök @ 19:29

      Szerintem hardver hiba. Ilyesmin szoftver nem tud segíteni.

    • Wágner Zsolt
      2017. január 13. péntek @ 17:57

      Üdv!
      Tetszik a dolog, hétvégén nekiesek én is, mert nagyon lassú a tablet.

    • Wágner Zsolt
      2017. január 13. péntek @ 18:05

      Rózsás József!
      Igaz nekem csontra lemerült anno, de szerintem egy próbát megér:

      Tisztelt Ügyfelünk!
      Köszönjük megkeresését.

      Kérjük próbálja meg egy kis töltési idő után hálózatra kötve (még ha ezt nem
      is jelzi a készülék) a következő eljárást a leírt hiba kiküszöbölése
      érdekében:
      Kérem indítsa a készüléket boot menüvel. Nyomja meg és tartsa lenyomva a
      hangerő le és a bekapcsoló gombot amíg a készülék bekapcsol (ez akár 30 mp
      is lehet).
      Ez után nyomja meg a hangerő le gombot kétszer, hogy belépjen a Recovery
      módba.
      Nyomja meg a bekapcsoló gombot, hogy a tablet Recovery módba kerüljön. Látni
      fog egy képet, amin egy Android robot lesz egy piros felkiáltójellel.
      Tartsa nyomva a bekapcsoló gombot, majd nyomja meg a Hangerő fel gombot.
      Használja a hangerő gombokat, és navigáljon a “wipe data/factory reset ”
      menüponthoz, majd nyomja meg a bekapcsoló gombot a kiválasztáshoz.
      Görgessen le az “Igen – törli az összes felhasználói adat”, és nyomja meg a
      bekapcsoló gombot a kiválasztáshoz.

      Általában a tablet készülékek esetében ezt a tipusú hibát az akkumulátor
      teljes lemerülése okozza, tehát ha ezt elkerüli, akkor ez a fajta hiba nem
      fog jelentkezni
      Ilyenkor a készüléknek általában semmi problémája nincs, de az akkumulátor
      védelme érdekében nem engedi a teljes lemerülést és ezért kikapcsolja magát.
      A problémát az okozza, hogy ez a védelem nem old fel, még ha az akkumulátor
      fel is lett töltve.
      Ezért ebből az állapotból csak az fogja kizökkenteni a készüléket a töltés
      után (még ha a készülék nem is jelzi azt) ha az említett boot menüvel
      indítja azt.

      Ha az imént felsorolt megoldások nem vezetnek eredményre kérem, hogy a
      garanciális javítás érdekében jelezzen vissza részünkre ezen levélre
      válaszolva.

      Tisztelettel,
      ASUS Magyarország Ügyfélszolgálat
      ASUS Magyarország Kft.

  23. László
    2017. január 18. szerda @ 10:50

    Üdvözlet.
    Nekem annyi kérdésem lenne hogy adott egy lenovo tablet, gyárilag droid 5-el jött ki.
    arra vissza lehet valahogy kóperálni a 4.4-et?
    tudom nem ide tartozik, de annyira segítőkész vagy itt hogy gondoltam megkérdem, hátha van ötleted.
    Lassulás, wifi eldobálás miatt kellene
    erről a kettőről volna szó: Lenovo A7-10F tablet ● Lenovo TAB2 A816GB Wifi tablet
    az első a 7 colos gyárilag 4.4 volt, de én balga lefrissítettem, a második meg már gyárilag a boltból droid 5 volt és ugyan az a jelenség mindkettőnél
    előre is köszönöm a választ és minden fáradozást 🙂

  24. Wágner Zsolt
    2017. január 20. péntek @ 14:40

    Kedves Gábor!
    Ma eljutottam a vissza frissitéshez. 2 óra alatt sikerült 🙂
    Megérte visszatenni a korábbi droidot, sokkal jobb a tablet.
    Köszi a leírást.

  25. Barni
    2017. március 4. szombat @ 13:39

    Kedves Gábor.

    Eljutottam addig, hogy a Total Commanderben megnyitom a flash-all.bat fájt. Ezutána a commander kiír egy hibát és innen nem tudok továbbmenni.
    Előre is köszönöm a segítséget.

    • Ruzsinszki Gábor
      2017. március 4. szombat @ 15:03

      Lehet újdonságként fog hatni a hír, de egy informatikus se úgy születik, hogy az ÖSSZES létező hibaüzenet megoldását tudja fejből. Sajna azzal nem tudok én se, de más se semmit kezdeni, hogy kiír egy hibát. Esetlegesen:
      – Mit ír ki?
      – Követted a leírást?
      – Elolvastad a hozzászólásokat?