Retro 3DMark 2000/2001 Demók

A minap eszembe jutott, hogy nagyjából 10 évvel ezelőtt jelent meg a 3DMark 2001. Az első DirectX 8-at használó teszt program. Ami egyben azt is jelenti, hogy 10 éve létezik Pixel és Vertex Shader technológia, amik nélkül a mai grafikai színvonal elképzelhetetlen lenne.

A 2000-es verzió anno a 10 évvel ezelőtti gépemen épphogy futott. Az akkori masinám egy Celeron 366Mhz CPU-val volt megáldva és egy 32Mb-os RIVA TNT II Típusú VGA-val. Valamint kemény 64Mb SD-RAM volt található a gépben. A memória karcsúsága miatt a 2001-es verzió el sem indult a gépemen.

Természetesen nem tesztelési célra akartam használni a programot (mivel teszt nélkül is tudtam, hogy nem igazán alkalmas játékra a vas, de akkoriban ennyire telt), hanem megnézni a Demo módját, amely a 2000-es verzió esetén igencsak látványosra (akkori szemmel, Kő keményen DirectX 7 korszak) sikeredett szerintem. Emlékszem, a fentebb említett konfiguráción 640×480-as felbontás mellett futott, némi szaggatással.

Egy szó, mint száz, jöjjenek a Demo videók. 1920×1080 pixeles HD felbontásban. Mindkét program esetén az elérhető legmagasabb grafikai beállítások mellet: